איך לארוז ולעבור דירה באנרגיות טובות?

למה לעבור דירה זו הזדמנות לשינוי חיובי? כי במשך השנים אנחנו כמעט ולא עוצרים לעשות "סדר כללי בבית", במקרה הטוב, אנחנו לוקחים על עצמנו פרויקטים נקודתיים וגם זה רק כשכבר בלתי נסבל יותר לראות פינה מבורדקת או חפצים ישנים. מעבר דירה הוא הזדמנות לברור בין חפצים ולסדר את החיים מחדש. אבל הכל מתחיל באריזת הבית.

איך מעבירים באנרגיות טובות?
הבית הוא "המקלט" הפרטי שלנו, כל חיינו ומאפייניהם נמצאים בתוכו ולפעמים אנחנו "הולכים לאיבוד", תרתי משמע. לכן, צריך להתייחס לסידור הבית במעבר דירה כמו לכל שינוי אחר בחיים, כגון בהרכב המשפחתי, בגיל, בעבודה וכדומה. כל מעבר דירה הוא הזדמנות לחדש ולסדר את הבית בנוחות ופרקטיות, להפטר מחפצים ישנים וכאלו שכבר נמאסו, ולחשוב איך אפשר לייצר סדר חדש עם מה שכן לוקחים. אריזה נכונה וסידור מחדש ישאירו פתח להכנסת חפצים חדשים, המתאימים לאורח החיים ולצרכים המשתנים.

תכנון האריזה מראש
לאלו שאינם מנוסים בכך, אריזת בית יכולה לקחת חודשים בהנחה שעושים אותה לבד ולפי שיטה מסודרת וחשיבה מקדימה. הבעיה מתחילה כאשר לרובנו אין הזמן, הסבלנות והאנרגיות להשקיע בכך. מצד שני, כולנו יודעים שארגון ותכנון מראש עוזרים להגיע לתוצאות הרצויות. לכן, אם אין לכם זמן או חשק, אפשר לפנות למסדרת בתים מקצועית, שתשמח לעשות את העבודה עבורכם. כך או כך, יש להשקיע מחשבה מראש בשאלה כמה ארגזים נרצה להעביר או במילים אחרות, כמה חפצים מיותרים יש לנו בבית. נשמע מסובך? אם תחשבו על זה רגע אז כל אחד יכול להגיד לעצמו אם הבית שלו מלא ג'אנק שלא נופה כבר שנים או שרובו מכיל חפצים רלבנטיים. בשלב הבא, צריך לעבור כל חדר ופינה ולהעריך את כמות הדברים הראויים למעבר וכמות הדברים שלא רצוי שימשיכו הלאה…

אריזת הבית לפני המעבר
קרטונים, מכשיר הדבקה וטוש עבה נחוצים בשלב הזה. כל קרטון שייארז יקבל "כותרת", כך שנדע לאיזה חדר לשייך אותו בעת הפריקה. יש לוודא שקרטונים המכילים חפצים שבירים יקבלו את התווית הרצויה, שתזהיר על כך מראש. חפצים שבירים יש לארוז היטב בחומרים המתאימים לכך, דוגמת נייר עיתון או פלסטיק בועות (או בשמו העממי "פצפצים"). גם למשקל יש חשיבות וכדאי מאוד לאזן ולהכניס לארגז שילוב בין חפצים קלים לכבדים. עוד משהו לדרך: נצלו את המקום בארגז עד תומו ותכננו את הסדר שבו יונחו החפצים גם באופן שיקל על פריקתם.

פריקה קלה ונעימה לכולם
תהליך הפריקה יכול להפוך לחוויה מאוד נעימה, של סידור וצמיחה מחדש. המרחב האישי של כל אחד מהדיירים והמרחבים המשותפים, עומדים להפוך מחלום למציאות. איך עושים את זה? גם כאן מסתתרת תורה שלמה שמסדרת בתים תוכל ללמד אתכם או לבצע עבורכם. עיקרי התורה הם קיטלוג, כלומר למקם את הארגזים המתאימים (רשמתם עם טוש על כל אחד מהם, זוכרים?) בחדרים המיועדים להם. אם אתם מתלבטים, למשל, איפה כדאי לכם לשים את הספרים אז תנסו לראות את התמונה המלאה- איפה הם ישתלבו הכי טוב, מה פתרון האחסון הנוח והנגיש ביותר, האם אתם רוצים להציג את הספרים לראווה או שמקומם על מדף בחדר השינה?

מתחילים לסדר, איזה כיף!
הרגע הכי מפנק בתהליך. עוברים כל חלל ופינה ומתחילים לעמד ולאפסן מחדש את החפצים המיועדים. ארונות בגדים, מטבח, שידות וקונסולות, חדרי מקלחת ושינה, הכל יכול וצריך להיות מעוצב למשעי, מרווח ומאוורר. החוכמה בתהליך הסידור לאחר מעבר הדירה היא לייצר התאמה בין החפץ למקום כדי לנצל היטב את החלל שלרשותכם, ולא פחות חשוב מכך לתת מקום לשיקולים פרקטיים ועיצובים. זה גם הרגע להשתמש בפתרונות "קצה" ואם צריך להוסיף מתלים, סלסילות וכל אביזר שיסייע להניח את החפצים באופן מסודר ונעים למראה.

עצה מקצועית: אם תרשו לעצמכם לזרוק ערמה של בגדים לארגז ומשם לארון הקרוב, בלי לסנן ולקפל אותם מבעוד מועד, אז לא עשיתם כלום. העברתם את כל מה שאתם סוחבים ועוטים על עצמכם, תרתי משמע, ממקום למקום. כל הרעיון בסידור בתים בעת מעבר דירה הוא להפטר ממה שלא צריך, לסדר מחדש את מה שכן צריך ולקחת רק מה שמרגיש לכם נח, עושה לכם טוב ומשמש אתכם.

כיצד מתבצע הליך סידור בתים?

בעשורים האחרונים עלתה רמת החיים ואתה השתנו שני גורמים, מצד אחד כמות החפצים והרכוש בבית...

שינויי יעוד חדר והתאמה לצרכים

החיים שלנו משתנים מהר יותר מהבתים שלנו. ילדים שעוזבים את הבית, הורים שמזדקנים, התחלת עבודה...

פריקה וסידור

עם בא-לי סדר, סידור הבית לאחר מעבר דירה מתחיל ומסתיים בימים שלאחר המעבר, כאשר כל...

איך אנחנו יכולים לעזור?

סדר וארגון לבית

יד מכוונת ותומכת, למידת הצרכים והרצונות, תכנון מהלכים והוצאתם לפועל תוך מיצוי מלוא הפוטנציאל המרחב וקידום המטרות המוגדרות שלכם, ליצירת מרחב הרמוני לפי טעמכם ואורח חייכם

סדר וארגון לעסקים

מגוון פתרונות רחב לעסקים החל מסידור ניירת, ארכיב, שינוי ייעוד משרד, ארגון במרחב הפתול, מעברים קלים כחלום, הרצאות וסדנאות מעשיות

אריזה ופריקה

מעבר דירה / משרד יכול להיות אירוע מרגש שמזמן התחדשות והצלחה, אך יש לו גם היבטים מלחיצים וגוזלי זמן. אריזה נכונה של הרכוש לרגל מעבר דירה יכולה להקל על השהות בנכס הקיים עד לזמן המעבר, וגם להבטיח פריקה מסודרת ואפקטיבית לאחריו.

מעבר משרדים

מעבר משרד / עסק יכול להיות כאב ראש אחד גדול גם אם הדבר נעשה בשל גדילת המשרד והצלחתו, אך עם יד מכוונת וניהול הפרוייקט מא' עד ת', כאב הראש יתחלף בחיוך ענק מעבר כחלום - אמרתי כבר?

מעברים לגיל השלישי

לכל מעבר יש סיבה, בייחוד בגיל השלישי: יש מעברים בגלל סיבות בריאותיות, נגישות, רצון להיות קרובים לילדים והנכדים, רצון בחיי חברה ותרבות עשירים יותר, והרבה פעמים בגלל תחזוקה אין סופית של הבית הגדול שכבר רוב חדריו ריקים מדיירים - זו עבודה לא קלה, ואנו עושים זאת עם חיוך :-)

סדנאות והרצאות

מגוון הרצאות וסדנאות מעשיות לסדר וארגון שיעזרו במהלך שיגרת היום הלחוץ שלנו, זו לא סתם סלוגן - זו דרך חיים

קבעו איתנו פגישת היכרות

הצטרפו למאות לקוחות שכבר נהנים משיטת בא לי סדר לסידור, ארגון ומעבר דירה בקלות

או מלאו את הטופס הבא ואנו נחזור אליכם בהקדם

היי, כאן ענבל.. אשמח לעזור
אפשר לשלוח לי הודעת וואטסאפ!

דילוג לתוכן