ארגון הבית לפני ואחרי מעבר דירה

מעבר דירה הוא תהליך שגוזל משאבים וזמן, במיוחד אם מדובר במשפחה שהתגוררה בדירה הרבה זמן. אנו צוברים חפצים, מסמכים ורהיטים ומוצאים עצמנו עם רכוש רב לפני מעבר לדירה חדשה. רבים נוטלים ימי חופש מהעבודה כדי להקדיש למיון, סידור ואריזה לקראת המעבר, אולם כדאי לדעת שיש בנמצא שירותי סידור וארגון הבית לפני המעבר ואף לאחר המעבר. כל זאת כדי לבצע מעבר חלק ונוח שלא יגזול הרבה זמן וישאיר אתכם נטולי כוחות לאחר סיום התהליך. כיצד נוכל לקבל עזרה מאדם מקצועי שמסדר את הבית לפני המעבר?

ארגון הבית לפני המעבר
ראשית, יש לבצע מיון יסודי של החפצים עוד לפני המעבר כדי למנוע מצב ובו אנו אורזים ומעבירים חפצים ומסמכים שכבר אין לנו כלל צורך בהם. למשל צעצועים ישנים, מסמכים לא רלבנטיים, כלי מטבח שבורים וכך הלאה. בשלב זה כדאי לעבור על כל החדרים וכל הארונות, לבצע מיון, לזרוק מה שאפשר לזרוק, את היתר למסור ולהשאיר רק מה שאנו זקוקים לו בדירה החדשה.

יש עמותות ששמחות לקבל תרומות של חפצים, רהיטים, כלי מטבח, בגדים ועוד. לעתים הם אף יגיעו עד אליכם וייקחו את הדברים, מה שיקצר את התהליך ויפנה את הבית. נוסף על כך, כדאי לדעת שלא ניתן להשליך פסולת גדולה סתם כך ברחוב כי עלולים לקבל קנס מהרשות המקומית. לכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיכוון אתכם כיצד להיפטר מהרהיטים ושקיות הזבל בהתאם לחוק.

יש לציין, שלא תמיד יש ברשות המשפחה זמן לבצע מיון של החפצים לפני המעבר, זאת ניתן לעשות יחד עמנו ואנו נערך לכך בהתאם, אם ע"י הקצאת כח אדם בהתאם או ע"י לוחות זמנים מרווחים יותר.

אריזה
ישנן מתודולוגיות ושיטות רבות של אריזה:

  • חפצים אישיים – טרם הבלגאן הגדול של האריזה, קופסאות, מסקנטייפ, אנשי מקצוע שונים בין הרגליים ועוד, אני נוהגת לתדרך את לקוחותיי כיצד להערך לזמן המעבר וממליצה לארוז מזוודה לכל אחד מהנפשות ,למשך 5 ימים שבו יש להם את מה שהם צריכים למשך תקופת המעבר, מלבד בגדים וכלי רחצה, מגבת נקייה, מצעים חדשים ונקיים, תרופות, חומר לימודי, מטען לטלפון, מסמכים חשובים ועוד…. כך יוצא שבזמן האריזה אנו לא נוגעים במזוודה הזו. זו עוברת עם הדייר בגלל חשיבות התכולה. יש כאלו שבוחרים לא ללון בבית בזמן המעבר ואז המזוודה עונה על צרכיהם.
  • לפי סוג החפץ – יש האורזים את כל החפצים לפי הסוג שלהם. למשל קופסאות המכילות בגדים בלבד, קופסאות המכילות צלחות בלבד וכך הלאה.
  • לפי המיקום הסופי – יש האורזים לפי החדרים שהחפצים אמורים להגיע אליהם. בדרך זו אפשר לארוז את הבגדים של ילד מסוים בארגז מסוים, ביחד עם הצעצועים ושאר הדברים.
    אדם מקצועי יידע להמליץ לכם על שיטת האריזה המתאימה לכם, מתוך מטרה שהמעבר והפירוק בדירה החדשה יהיו מהירים ויעילים. גם הפורצלן מסבתא לא יישבר.

סידור הבית החדש
גם אם תכננו בפרטי פרטים היכן יעמוד כל רהיט ומה נעשה עם כל חפץ וחפץ, לפעמים לאחר המעבר אנו נטולי כוחות או גילינו כי התכנון שלנו היה לקוי. פרטים קטנים כגון הכיוון שבו הדלת תיפתח, עלולים לפגוע בתכנון של סידור המיטות והנחת הארונות. סידור מקצועי ייקח בחשבון את כל הפרטים הללו עוד לפני המעבר ובוודאי שגם עם סיומו. המסדר המקצועי יגיע אתכם לדירה החדשה ויוודא כי כל הפרטים הונחו במקום שבו הם מתוכננים להיות, לפי תוואי הדירה, הדלתות, מיקום הארונות וכולי.

נוסף על כך תסייע לכם המסדרת המקצועית לפרק את הכל. לפעמים אנו מגיעים לדירה החדשה ופשוט משאירים את הארגזים כמות שהם, כי כבר אין כוח ואנרגיות לסדר. אולם זה השלב הקריטי ביותר שיש לסיים במהירות, כדי למנוע מצב של אובדן חפצים.

את המזוודה אתם זוכרים, אותה אני פורקת ראשונה, מציעה את המיטה עם המצעים הנקיים, ומארגנת את כלי הרחצה והמגבת כך שלאחר יום מתיש תוכלו להתקלח ולהיכנס למיטה נקייה בביתכם החדש.

ביקורת ומקצה שיפורים
בשלב זה מתרגלים לבית החדש ורואים היכן כל דבר מונח. סידור בתים מקצועי יכוון אתכם על אחסון חכם ורכישה של רהיטים שיסייעו לכם בסידור הבית החדש. למשל שידת מגירות לצד ארון קיים, ארגז מתחת למיטה שאפשר להניח בו מצעים וכך הלאה.

לסיכום, סידור בתים מקצועי המעורב בכל שלב המעבר, ימנע העברת חפצים מיותרים ויסייע לכם להתארגן בבית החדש במהירות וביעילות.

כיצד מתבצע הליך סידור בתים?

בעשורים האחרונים עלתה רמת החיים ואתה השתנו שני גורמים, מצד אחד כמות החפצים והרכוש בבית...

שינויי יעוד חדר והתאמה לצרכים

החיים שלנו משתנים מהר יותר מהבתים שלנו. ילדים שעוזבים את הבית, הורים שמזדקנים, התחלת עבודה...

פריקה וסידור

עם בא-לי סדר, סידור הבית לאחר מעבר דירה מתחיל ומסתיים בימים שלאחר המעבר, כאשר כל...

איך אנחנו יכולים לעזור?

סדר וארגון לבית

יד מכוונת ותומכת, למידת הצרכים והרצונות, תכנון מהלכים והוצאתם לפועל תוך מיצוי מלוא הפוטנציאל המרחב וקידום המטרות המוגדרות שלכם, ליצירת מרחב הרמוני לפי טעמכם ואורח חייכם

סדר וארגון לעסקים

מגוון פתרונות רחב לעסקים החל מסידור ניירת, ארכיב, שינוי ייעוד משרד, ארגון במרחב הפתול, מעברים קלים כחלום, הרצאות וסדנאות מעשיות

אריזה ופריקה

מעבר דירה / משרד יכול להיות אירוע מרגש שמזמן התחדשות והצלחה, אך יש לו גם היבטים מלחיצים וגוזלי זמן. אריזה נכונה של הרכוש לרגל מעבר דירה יכולה להקל על השהות בנכס הקיים עד לזמן המעבר, וגם להבטיח פריקה מסודרת ואפקטיבית לאחריו.

מעבר משרדים

מעבר משרד / עסק יכול להיות כאב ראש אחד גדול גם אם הדבר נעשה בשל גדילת המשרד והצלחתו, אך עם יד מכוונת וניהול הפרוייקט מא' עד ת', כאב הראש יתחלף בחיוך ענק מעבר כחלום - אמרתי כבר?

מעברים לגיל השלישי

לכל מעבר יש סיבה, בייחוד בגיל השלישי: יש מעברים בגלל סיבות בריאותיות, נגישות, רצון להיות קרובים לילדים והנכדים, רצון בחיי חברה ותרבות עשירים יותר, והרבה פעמים בגלל תחזוקה אין סופית של הבית הגדול שכבר רוב חדריו ריקים מדיירים - זו עבודה לא קלה, ואנו עושים זאת עם חיוך :-)

סדנאות והרצאות

מגוון הרצאות וסדנאות מעשיות לסדר וארגון שיעזרו במהלך שיגרת היום הלחוץ שלנו, זו לא סתם סלוגן - זו דרך חיים

קבעו איתנו פגישת היכרות

הצטרפו למאות לקוחות שכבר נהנים משיטת בא לי סדר לסידור, ארגון ומעבר דירה בקלות

או מלאו את הטופס הבא ואנו נחזור אליכם בהקדם

היי, כאן ענבל.. אשמח לעזור
אפשר לשלוח לי הודעת וואטסאפ!

דילוג לתוכן