ארכיון

רכיון כשמו הוא, הינו מרחב, אזור כלשהו, לרוב חדר ללא חלונות, סוג של מחסן עבור ניירת.  עם הזמן הוא הופך להיות המחסן של כולם, ובמקרה הטוב רק של הניירת…

ראיתי כבר כמעט הכל בארכיונים, ניירת ישנה, קלסרים מתפרקים, ציוד משרדי, עגלות ספרים שיצאו מכלל שימוש, רהיטים ישנים שאפילו אלטיזעכ'ן לא היה לוקח, בגדים שנשכחו, מטריות, ציוד חד פעמי ששכחו בכלל מקיומו, שולחנות ישנים ומתפרקים, וגם זוגות שחיפשו מקום מסתור.

ארכיון, כשמו הוא צריך להכיל את ההיסטוריה של המשרד, הלב. הרבה פעמים מספר שנים אחורה.

ישנם ארכיונים שכל הזמן גדלים ושיטת התיוק והאכסון בהם חייבת להיות חכמה ולצמצם נפחים כל הזמן.

איך מסדרים ארכיון?

  • מגדירים את שימושו: אחסון ניירת, אחסון ציוד משרדי, אחסון ציוד לשעת חרום (אם זה בממ"ד)
  • אלו אנשים משתמשים בארכיון? – ישנם ארכיונים שרק קומץ קטן של אנשים מורשים להיכנס פנימה. יש כאלו שכולם משתמשים ואז הבלאגן מתחיל….
  • שיטת תיוק / רישום (מספרי / שמי / ממחושב / תוכן עניינים בכריכה… ועוד)

הגדרת שימוש:

  • אם מדובר בניירת, כיצד היא מאוחסנת? בתיקיות? קלסרים? קופסאות ארכיב?
  • אחסון ציוד משרדי – האם זהו המקום לאחסן ציוד לכל אנשי המשרד? זה מתקשר לסעיף הבא של הרשאות -האנשים המורשים להשתמש בארכיון.

דעתי האישית מנסיון רב, ציוד משרדי לכלל העובדים חייב להיות תחת בקרה מתמדת, אחרת תרגישו חוסר תמידי.

  • אחסון ציוד לשעת חרום – זו סוגיה בפני עצמה, אם הארכיון נמצא במרחב מוגן, נצטרך להקצות מקום לכל ציוד לשעת החרום ולהנגישו כך שיהיה בהשיג יד ולווא דוקא במדף הכי גהוה.

אלו אנשים משתמשים בארכיון?

בהרבה מקומות בייחוד ציבורים יש מנהל ארכיון ותפקידו לדאוג להוצאת החומרים וכן להחזרתם למקום הנכון.

אך מה קורה בהעדרו? מה קורה כשיש עוד אנשים שמחפשים, מוציאים תיקיות… אז יש פתח לבלאגן.

שיטת תיוק:

  • שיטת התיוק מתייחסת הן לתוכן  והן למה שמאגד את הניירת קלסר / תיקייה / קרטון ארכיב
  • במה להשתמש בקלסר או תיקייה? זה תלוי בסוג הניירת: הצעתי האישית מניסיון – אם מדובר בניירת בגודל A5  או A4 עדיף בקלסר, אך צריך לקחת בחשבון שככל שעוברות השנים הקלסר מאבד מאיכותו. אם מדובר בגודל ניירת לא סטנדרטית כמו תוכניות בניה – מניסיון אישי אך ורק תיקיות (יש בצבעים ובגדלים שונים)

כרגיל, אני לשרותכם, ואשמח לעזור בסידור וארגון הארכיון על מנת שיהיה נגיש וזמין.

וזכרו – הארכיון הינו היסטורית משרדכם, מגיע לו את הכבוד שלו 😊

כיצד מתבצע הליך סידור בתים?

בעשורים האחרונים עלתה רמת החיים ואתה השתנו שני גורמים, מצד אחד כמות החפצים והרכוש בבית...

שינויי יעוד חדר והתאמה לצרכים

החיים שלנו משתנים מהר יותר מהבתים שלנו. ילדים שעוזבים את הבית, הורים שמזדקנים, התחלת עבודה...

פריקה וסידור

עם בא-לי סדר, סידור הבית לאחר מעבר דירה מתחיל ומסתיים בימים שלאחר המעבר, כאשר כל...

איך אנחנו יכולים לעזור?

סדר וארגון לבית

יד מכוונת ותומכת, למידת הצרכים והרצונות, תכנון מהלכים והוצאתם לפועל תוך מיצוי מלוא הפוטנציאל המרחב וקידום המטרות המוגדרות שלכם, ליצירת מרחב הרמוני לפי טעמכם ואורח חייכם

סדר וארגון לעסקים

מגוון פתרונות רחב לעסקים החל מסידור ניירת, ארכיב, שינוי ייעוד משרד, ארגון במרחב הפתול, מעברים קלים כחלום, הרצאות וסדנאות מעשיות

אריזה ופריקה

מעבר דירה / משרד יכול להיות אירוע מרגש שמזמן התחדשות והצלחה, אך יש לו גם היבטים מלחיצים וגוזלי זמן. אריזה נכונה של הרכוש לרגל מעבר דירה יכולה להקל על השהות בנכס הקיים עד לזמן המעבר, וגם להבטיח פריקה מסודרת ואפקטיבית לאחריו.

מעבר משרדים

מעבר משרד / עסק יכול להיות כאב ראש אחד גדול גם אם הדבר נעשה בשל גדילת המשרד והצלחתו, אך עם יד מכוונת וניהול הפרוייקט מא' עד ת', כאב הראש יתחלף בחיוך ענק מעבר כחלום - אמרתי כבר?

מעברים לגיל השלישי

לכל מעבר יש סיבה, בייחוד בגיל השלישי: יש מעברים בגלל סיבות בריאותיות, נגישות, רצון להיות קרובים לילדים והנכדים, רצון בחיי חברה ותרבות עשירים יותר, והרבה פעמים בגלל תחזוקה אין סופית של הבית הגדול שכבר רוב חדריו ריקים מדיירים - זו עבודה לא קלה, ואנו עושים זאת עם חיוך :-)

סדנאות והרצאות

מגוון הרצאות וסדנאות מעשיות לסדר וארגון שיעזרו במהלך שיגרת היום הלחוץ שלנו, זו לא סתם סלוגן - זו דרך חיים

קבעו איתנו פגישת היכרות

הצטרפו למאות לקוחות שכבר נהנים משיטת בא לי סדר לסידור, ארגון ומעבר דירה בקלות

או מלאו את הטופס הבא ואנו נחזור אליכם בהקדם

היי, כאן ענבל.. אשמח לעזור
אפשר לשלוח לי הודעת וואטסאפ!

דילוג לתוכן