ארגון בתים לפי כללי מפתח

רבים שואלים אותי האם יש לי שיטה שמנחה אותי בפרויקטים של סידור וארגון בתים, או אם כל פרויקט הוא אתגר בפני עצמו ועליי לנסות שיטות חדשות. האמת, כמובן, מצויה אי שם באמצע: יש לי כמה כללי מפתח שהוכחו כיעילים, ואני שמחה לשתף אותם אתכם. יחד עם זאת, יש עוד הרבה כללי מפתח שמשרתים אותי מיד יום, בחיי האישיים והמקצועיים. היווכחו בעצמכם כמה אפקטיבי יכול להיות הליך סידור וארגון הבית כאשר נוהגים על פי שיטות מוכחות ויעילות, ותאמו פגישה איתי עכשיו!

הגדירו מטרות ברורות

לפני שיוצאים לדרך, מוכרחים להגדיר מטרות ויעדים. כל פרויקט של סידור וארגון בתים הוא שונה, אך יש כמה דברים משותפים לכולם. למשל, ברוב הבתים יש כמה אזורים בעייתים במיוחד שמצריכים את מירב תשומת הלב. הגדירו לעצמכם אילו אזורים זקוקים לטיפול מיוחד, וכמה הם מבולגנים בסולם של 1 עד 3. כך תדעו מה הפרויקט שיגזול הכי הרבה מזמנכם, ותוכלו להתפנות אליו במועד המתאים.

התחייבו לפינוי חפצים מיותרים

זה אמנם לא תמיד המקרה, אבל בדרך כלל אין ברירה אלא לזרוק, למחזר או לתרום חפצים שאינם מתאימים לכם יותר. התחייבו בפני עצמכם לפנות את הפריטים שאבד עליכם הקלח, כי זהו השלב הראשון והמהותי ליצירת מקום חדש בבית. זכרו: סידור וארגון בתים הוא לא תהליך שמלווה באשמה. יש לכם אמירה חשובה במה שנשאר בבית ומה שמפונה ממנו, ואין מקום להתנצל או להתבייש במה שמחליטים להשאיר.

כלל ה-20\80

לפי המתודה הזו, אנו משתמשים רק ב-20% מהחפצים שלנו במשך 80% מהזמן. זה כולל בגדים, צעצועים, כלי מטבח ותמרוקים. סידור וארגון בתים משמעו איתור של אותם 20 אחוזים וצמצום נוכחותם של 80 האחוזים המיותרים.

למצוא, לתקן או לזרוק

אם מצאתם אוצר אבוד במהלך הסידור, בדקו אם הוא עובד ושמיש עבורכם. אם הוא אינו עובד וברצונכם לתקן אותו, התחייבו לתקן אותו. אם לא ניתן לתקן אותו, או שהוא אינו בעל ערך עבורכם, היפטרו ממנו. אם מצאתם דבר-מה וחשבתם לעצמכם "תהיתי איפה זה היה!" בדקו אם הוא באמת נחוץ לכם כעת משהוא נמצא. אם מצאתם דבר-מה שחשבתם שכבר זרקתם, אין כל שאלה: עליכם לזרוק אותו.

שאלת האהבה

הנה משהו שלא שואלים מספיק בזמן סידור וארגון בתים: האם אתם באמת אוהבים את הפריטים שברשותכם? פעמים רבות אנו משאירים סביבנו דברים שלא באמת ממלאים אותנו שמחה, ועל כן במהלך סידור וארגון הבית נכון לשאול מה משמעותו של החפץ עבורנו, האם הוא שמיש והאם אנו אוהבים אותו. אם יש ספק – אין ספק. שמרו סביבכם רק את מה (ומי) שאתם אוהבים.

להתחיל בקטן

אם אתם נרתעים מלהתחייב לפרויקט גדול, התחילו במשימה קטנה כמו סידור מגירה אחת או ארונית אחת. לאט לאט, ככל שיצטברו יותר ויותר נקודות מסודרות, כך תגדל שאיפתכם לסדר את כל מרחב החדר.

פינוי דלפקים ומשטחי עבודה

בכל פרויקט של סידור וארגון בתים, משטחים חלקים כמו דלפקים, משטחי שיש, שולחנות ומדפים הם מוקדים מועדים לפורענות. פינוי של הבלאגן מעל למשטחים החלקים בבית יוצר מיד הרגשה של חופש לפעול וניקיון, ועל כן אני מתמקדת בהתאמת פתרונות אחסון לחפצים שבדרך כלל "דוגרים" על גבי המשטחים הללו.

כיצד מתבצע הליך סידור בתים?

בעשורים האחרונים עלתה רמת החיים ואתה השתנו שני גורמים, מצד אחד כמות החפצים והרכוש בבית...

שינויי יעוד חדר והתאמה לצרכים

החיים שלנו משתנים מהר יותר מהבתים שלנו. ילדים שעוזבים את הבית, הורים שמזדקנים, התחלת עבודה...

פריקה וסידור

עם בא-לי סדר, סידור הבית לאחר מעבר דירה מתחיל ומסתיים בימים שלאחר המעבר, כאשר כל...

איך אנחנו יכולים לעזור?

סדר וארגון לבית

יד מכוונת ותומכת, למידת הצרכים והרצונות, תכנון מהלכים והוצאתם לפועל תוך מיצוי מלוא הפוטנציאל המרחב וקידום המטרות המוגדרות שלכם, ליצירת מרחב הרמוני לפי טעמכם ואורח חייכם

סדר וארגון לעסקים

מגוון פתרונות רחב לעסקים החל מסידור ניירת, ארכיב, שינוי ייעוד משרד, ארגון במרחב הפתול, מעברים קלים כחלום, הרצאות וסדנאות מעשיות

אריזה ופריקה

מעבר דירה / משרד יכול להיות אירוע מרגש שמזמן התחדשות והצלחה, אך יש לו גם היבטים מלחיצים וגוזלי זמן. אריזה נכונה של הרכוש לרגל מעבר דירה יכולה להקל על השהות בנכס הקיים עד לזמן המעבר, וגם להבטיח פריקה מסודרת ואפקטיבית לאחריו.

מעבר משרדים

מעבר משרד / עסק יכול להיות כאב ראש אחד גדול גם אם הדבר נעשה בשל גדילת המשרד והצלחתו, אך עם יד מכוונת וניהול הפרוייקט מא' עד ת', כאב הראש יתחלף בחיוך ענק מעבר כחלום - אמרתי כבר?

מעברים לגיל השלישי

לכל מעבר יש סיבה, בייחוד בגיל השלישי: יש מעברים בגלל סיבות בריאותיות, נגישות, רצון להיות קרובים לילדים והנכדים, רצון בחיי חברה ותרבות עשירים יותר, והרבה פעמים בגלל תחזוקה אין סופית של הבית הגדול שכבר רוב חדריו ריקים מדיירים - זו עבודה לא קלה, ואנו עושים זאת עם חיוך :-)

סדנאות והרצאות

מגוון הרצאות וסדנאות מעשיות לסדר וארגון שיעזרו במהלך שיגרת היום הלחוץ שלנו, זו לא סתם סלוגן - זו דרך חיים

קבעו איתנו פגישת היכרות

הצטרפו למאות לקוחות שכבר נהנים משיטת בא לי סדר לסידור, ארגון ומעבר דירה בקלות

או מלאו את הטופס הבא ואנו נחזור אליכם בהקדם

היי, כאן ענבל.. אשמח לעזור
אפשר לשלוח לי הודעת וואטסאפ!

דילוג לתוכן